Monday, 24 February 2014

BONGGOL UNTA

assalamualaikum warge blogger sekalian. rasa lama tak ngupdate belog nie, tetibe dapat rangsangan dari rumet, ditambah pulak dengan apa yang aku nampak petang tadi, student buat bonggol unta g kelas. serious kot tinggi benau bonggol dia tu,betullah akak yang aku g program tu cakap macam alien. haha. tetibe terpikir macam mana ea dia duk dalam kelas, mesti lecturer nampak kan , tertarik kot ngan kelainan dia. hmmm, bagi aku tak salah nak berfesyen bagai, tapi kena lah tengok keadaan. setakat g kelas takyah lah nak berpesyen bermake up sampai 10 inci bagai. bukan nak mengutuk, diri sendiri nie pun terlalu banyak kekurangannye, memang tak layak nak bagi pandangan kat orang lain, tapi pasal bonggol unta tu, kite pun boleh pikir sendiri lah, haram buat bonggol unta sebab boleh menarik perhatian dan mendatangkan fitnah, contoh fitnahnye lelaki boleh agak panjang rambut kita. hadis pun ada .

Hadis Nabi Muhammad S.A.W yang bermaksud :
"Dua golongan di kalangan ahli neraka yang tidakkan aku pandang iaitu kaum yang bersama mereka cemeti seperti ekor lembu yang dengannya digunakan memukul orang lain dan wanita-wanita yang berpakaian bagaikan bertelanjang yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat maksiat. Sanggul dikepala mereka ditusuk tinggi-tinggi seperti bonggol unta yang sangat lemah. Mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya sedangkan sesungguhnya bau syurga itu sudah boleh dicium dari jarak demikian dan demikian." (Riwayat Muslim).


you get it!!!

kalo dah tinggi2 macam mana orang belakang nak fokus, hahaha,  suka kerorang bagi perhatian kat kita?? last but not least, " tepuk dada tanya iman"

Tuesday, 18 June 2013

spirit

assalamualaikum. hari nie betul-betul terlebih rajin. haha. sampai dua entry aku post. kali nie aq nak cerita pasal semangat. aku nie bukan manusia yang berjiwa kental. peratus penakut nyer lebih banyak dari berani. aku nak cite ada lah sorang hamba Allah  nie, kenapa, dan mengapa,cerita masalah yang berkaitan alam2 ghaib nyer dengan aku weyyy!! saya takut! kamu pun pernah kenal saya kan, tahu kan sejarah saya dulu macam mana?? tapi kenapa cerita lagi. kalau boleh saya nak lupa kan benda-benda tu semua. nak jugak life macam biasa. kalau dah dok dengar cerita yang seram2 jer, sampai tidur malam pun aku selubung habis wey, bepeluh baq hang!! nak toleh kiri kanan pun aku takut. ini bukan cerita bohong wey, baru semalam  kisah nie berlaku. aku nie dah lah suka bayang-bayangkan benda yang bukan2. aku siap suruh k.chaq antar depan bilik wey, siap bentang selimut siap2..lepas dia balik terus aq masuk bawah selimut tu. takut nye pasal. fuuhhh!! mengahrap sem2 akan datang, x jadi lagi benda2 macam nie, kesian jugak kawan2 aku, sampai kena share bilik. xper lah.. mudah-mudahan, ada hikmah di sebalik benda nie. bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian. saya doakan semua kawan-kawan saya, di bawah lindungan Allah S.W.T. jauh dari gangguan jin dan syaitan, dan segala perbuatan jahat manusia. Amiinn. jom sama-sama kita amalkan doa nie.



Teman

assalamualaikum. lagi sekali kerajinan meng'update' blog. ni sume gara-gara cik ina lah nie. haha. tetiba petang nie aq nak cerita pasal seseorang. kalau aku kat kedah nie, x sah lah kalau aku tak hadap muka dia kan. annoying giler lah. aku rasa tak sabar betul nak habis sem nie. nak cuti sem dan nak berambus keluar dari sini. streesssss aq ngan kau. jangan ingat kau sorang je ada hati dan perasaan, owang lain xde, diam-diam aq pun, aq ada hati jugak wey..jangan ingat aku macam nie, kau ley pijak kepala aku. pikir sikit, bukan semua yang ko buat tu betul orang lain salah. aku mengaku lah aku pun ada jugak salahnya, tapi ingat dalam kepala otak ko tu, kite nie manusia, bukan malaikat, manusia tak lari dari dari buat salah. aku punye lah tutup aib ko depan kawan-kawan aku, last-last ko bukak aib aku depan kawan kau. pebende nie?? walaupun benda nie dah lama jadi, tapi aq ingat wey. mustahil, kalau benda nie jadi kat kau, kau boleh nak lupa kan. aku yakin kalau kena batang hidung ko, aq yakin ko benci aku sampai bila-bila, even benda nie tak jadi kat ko pun, aku yakin giler yang ko tak suka silap-silap benci aku wey. apa lah salah kawan2 aku ko nak ngutuk cakap-cakap belakang bagai. selama nie, bukan tak pernah kawan ko datang bilik, ko jangan ingat aku nak mengalah dengan kau lah wey, 10 kali ko xnak ckp ngan aq, 1000 kali aq xnk cakap ngan kau! tapi aq nak cakap satulah, lama-lama, aku buang lah sifat benci aku kat kau, aku datang sini, bukan nak cari musuh, aku nak belajar, aku yakin lama-lama aku akan lupa benda nie. itu pun kalo hati aku lembut. aku nie jenis manusia yang ingat apa yang orang buat kat aku. tapi aku maafkanlah ! oklah, sempena nak habis sem nie, aku mintak maaf kat ko lah. itupun kalo ko baca blog aq nie lah..hahahaha..choowwww~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...