Monday, 24 February 2014

BONGGOL UNTA

assalamualaikum warge blogger sekalian. rasa lama tak ngupdate belog nie, tetibe dapat rangsangan dari rumet, ditambah pulak dengan apa yang aku nampak petang tadi, student buat bonggol unta g kelas. serious kot tinggi benau bonggol dia tu,betullah akak yang aku g program tu cakap macam alien. haha. tetibe terpikir macam mana ea dia duk dalam kelas, mesti lecturer nampak kan , tertarik kot ngan kelainan dia. hmmm, bagi aku tak salah nak berfesyen bagai, tapi kena lah tengok keadaan. setakat g kelas takyah lah nak berpesyen bermake up sampai 10 inci bagai. bukan nak mengutuk, diri sendiri nie pun terlalu banyak kekurangannye, memang tak layak nak bagi pandangan kat orang lain, tapi pasal bonggol unta tu, kite pun boleh pikir sendiri lah, haram buat bonggol unta sebab boleh menarik perhatian dan mendatangkan fitnah, contoh fitnahnye lelaki boleh agak panjang rambut kita. hadis pun ada .

Hadis Nabi Muhammad S.A.W yang bermaksud :
"Dua golongan di kalangan ahli neraka yang tidakkan aku pandang iaitu kaum yang bersama mereka cemeti seperti ekor lembu yang dengannya digunakan memukul orang lain dan wanita-wanita yang berpakaian bagaikan bertelanjang yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat maksiat. Sanggul dikepala mereka ditusuk tinggi-tinggi seperti bonggol unta yang sangat lemah. Mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya sedangkan sesungguhnya bau syurga itu sudah boleh dicium dari jarak demikian dan demikian." (Riwayat Muslim).


you get it!!!

kalo dah tinggi2 macam mana orang belakang nak fokus, hahaha,  suka kerorang bagi perhatian kat kita?? last but not least, " tepuk dada tanya iman"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...